بازاریابی

قیمت کلیک در گوگل ادوردز

هزینه گوگل ادوردز یا همان تبلیغات گوگلی بسته به کلمه کلیدی مورد نظر، بر حسب دلار محاسبه می شود. اما چگونه؟ به این شکل که ابتدا با تشکیل یک کمپین تبلیغاتی، دسته ای از کیوردهای مدنظرتان را انتخاب می کنید. هزینه به صورت مناقصه توسط گوگل تعیین می شود.

 

اگر آشنایی با گوگل ادوردز ندارید، به هیچ وجه در ابتدا کمپین بزرگی را تشکیل ندهید. این کار باعث می شود پول زیادی از حساب بانکی شما خالی شود. در ابتدا باید نحوه عملکرد سیستم ادوردز را بشناسید.تبلیغات گوگل ادوردز را با ۱ دلار هم می‌توان آغاز کرد. آگهی تبلیغاتی شما در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و تنها زمانی هزینه آن از حساب شما پرداخت می‌شود که کاربری بر روی تبلیغ شما کلیک کند.تبلیغات در گوگل یکی از ارزان‌ترین و زودبازده‌ترین روش‌های تبلیغاتی است!

نحوه محاسبه هزینه هر کلیک در گوگل به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. طبق گفته گوگل، حدود 20 سیگنال در محاسبه قیمت هر کلیک استفاده می شوند و مهمترین سیگنال، quality score یا امتیاز کیفیت است که خود آن نیز به عوامل متعددی بستگی دارد. به صورت کلی هر چقدر که محتوای تبلیغات بر اساس اصول گوگل ادوردز ساخته شده باشد و رابطه بین متن تبلیغات،کلمات کلیدی که برای تبلیغات انتخاب شده و محتوای صفحه فرود یا landing page بیشتر باشد، قیمت کلیک به ازای همان کلمه کلیدی ارزانتر خواهد شد.

 

به طور مثال در نظر بگیرید شما در زمینه طراحی سایت فعالیت میکنید و برای تبلیغ خود کلمه کلیدی “طراحی سایت” را انتخاب کرده اید. اگر کاربری عبارت “طراحی سایت حرفه ای” را در گوگل جستجو کند، اگر شما از آن عبارت در عنوان و توضیحات تبلیغ متنی استفاده کرده باشید و صفحه فرود شما نیز کاملا درباره موضوع طراحی وبسایت باشد، هزینه آن کلیک ارزانتر از حالتی خواهد بود که به عنوان مثال صفحه فرود در مورد طراحی وبسایت نباشد.
از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری هر کلیک CTR می باشد. CTR درصد بین تعداد کلیک و تعداد نمایش می باشد. هرچقدر میزان CTR شما برای کلمه کلیدی که تبلیغ کرده اید بیشتر باشد، هزینه کمتری به گوگل پرداخت میکنید. تبلیغ در گوگل ادوردز می تواند سایر تلاش های بازاریابی شما را تکمیل کند. بازاریابی مجدد یک روش قدرتمند برای استفاده از گوگل ادوردز است که به شما اجازه می دهد افرادی را هدف قرار دهید که به کسب و کارتان علاقه دارند. به کمک بازاریابی مجدد در گوگل ادوردز، شما می توانید بازدید کنندگانی که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند را پیگیری کنید. این افراد ممکن است شما را از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ؛ کلیک بر روی صفحه محصول در ایمیل یا غیره پیدا کرده باشند. تبلیغ نمایشی شما می تواند آن ها را در اینترنت دنبال کند. بنابراین می توانید برای همیشه در خاطر افراد بمانید.

شما می توانید حتی محصولاتی را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید که آنها به دنبالش هستند. این روش بازگشت سرمایه گذاری بیشتری نسبت به سایر کانال های بازاریابی ایجاد می کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *