بازاریابی

حرف های شفاهی مردم در خصوصو بازاریابی

بازاریابی ویروسی یکی از  انواع بازاریابیست که بازاریابی ایمیلی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی را پوشش می دهد. این نوع بازاریابی به دلیل همه گیر و فراگیر بودن، ویروسی نامیده شده است. در این نوع بازاریابی، اطلاعات و محتوا مانند ویروس با سرعت بالا و تعداد زیاد منتشر میگردد .این نوع بازاریابی به دلیل ارزانی و بدون محدودیت بودنش، اثرگذاری بالایی دارد از این رو این شیوه بازاریابی به صاحبان کسب و کار بویژه کارآفرینان و استارت آپ ها پیشنهاد میگردد.
اگر میخواهید با این شیوه بازاریابی بیشتر آشنا شوید و آن را در تجارت خود به کار گیرید، با ما در این مقاله همراه شوید …

واگیری اجتماعی در بازاریابی ویروسی

اثر اجتماعی و حرف هایی که دهان به دهان می چرخند؛ مردم عاشق حرف زدن اند؛ دوست دارند شایعه ها، اطلاعات و اخبار داغ را به هم بگویند. ما دوست داریم با دوستان خود درباره ی جاهای جدیدی که برای سفر بعدی پیدا کرده ایم، صحبت کنیم. دوست داریم… حرف بزنیم.

حرف های شفاهی(بازاریابی شفاهی، یا دهان به دهان) و نفر به نفر به دو دلیل کلیدی از تبلیغلات موثرتر است.

اول اینکه قانع کننده تر است.

تصور کنید چند ماه است که قصد خرید ماشین دارید، بعد از تحقیقات فراوان مطمئن می شوید و تصمیم گرفتید یک ماشین هیوندای بخرید. اما شب قبل از خرید دوستتان می گوید که من هیوندای داشتم، نکند هیوندای بگیری! هیوندای روغن سوزی دارد، موتورش هم صدا می دهد و…آیا شما که قصد خرید هیوندای داشتید، بازهم هیوندای خرید می کنید؟

دوم اینکه هدف حرف های شفاهی مردم مشخص تر است.

حرف های شفاهی و فرد به فرد دقیقاً آنجایی صورت می گیرد که شنونده به مطلع شدن از آن احتیاج دارد. یا به بیانی دیگر، این حرف ها از یک دهان به آن گوش مشتاقی می رسد که از بحث در آن باره چیزی دستگیرش شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *