بازاریابی

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران

اینفلوئنسر ماکتینگ در ایران به شکل کنونی قدمت چندانی ندارد، و در نتیجه به کمی و کاستی‌هایی مواجه است، گرچه شاهد کمپین‌های موفق و با بازدهی بالا، با موضوعات متنوع و بعضا انسان‌دوستانه هم بوده‌ایم که اتفاقا با همکاری اینفلوئنسرهایی برگزار شده است که امروز شاهد هجمه‌های فراوانی نسبت به آنها هستیم اما در کنار تعدادی کمپین و تبلیغ موفق با روش اینفلوئنسر مارکتینگ، همچنان بدلیل نبودن استراتژی مشخص هم از سوی کسب و کارها و هم از سوی اینفلوئنسرها، شاهد نتایج منفی و نهایتا تاثیرگذاری و مشارکت حداقلی باشیم، شاید عدم شناخت طرفین از تخصص یکدیگر و مبهم ماندن نیازهای کسب و کار برای اینفلوئنسر و بعضا درگیری‌های مالی و … از علل نتایج ضعیف کمپین‌ها باشد.

اگر بخواهیم برای تبلیغات تنها یک رسالت تعیین کنیم و آن تاثیرگذاری در جامعه باشد، میتوانیم نتیجه بگیریم که میانگین عملکرد اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران گرچه با انتقادات جدی و بجایی همراه است، اما شناخت بیشتر طرفین از نیازهای یکدیگر میتواند آینده‌ی بهتری پدیدار سازد.

با افزایش دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت و رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی، فرمت‌های جدیدی از تبلیغات در فضای دیجیتال شکل گرفته و برندها از آن استقبال می‌کنند که یکی از آنها تبلیغ با افراد- رسانه‌های پرنفوذ در جامعه است که با گسترش شبکه‌های مختلف در این سال‌ها، شکل قدیمی آن کاملا مدرن شد. تبلیغ‌ با ستاره ها یا رسانه‌های پرمخاطب همیشه این چالش را برای برندها داشته است که چطور می‌توانیم بهترین ستاره یا رسانه را انتخاب کنیم؟ چگونه موفقیت کمپین خود را اندازه گیری کنیم و با نرخی کاملا معقول تبلیغ‌ها را انجام دهیم و سوال‌هایی از این دست.

تگ استار با هدف رفع این نیازها و پاسخگویی به این سوال‌ها در پاییز ۱۳۹۶ تهران به عنوان اولین پلتفرم اختصاصی ستار‌ه‌ها متولد شد. پلتفرمی که می‌خواهد فضای خالی بین ستاره ها و برندها را پر کند و به هر دو طرف کمک کند که بهترین تجربه تبلیغی را در هر کمپین داشته باشند.

اینکه ما چطور می‌توانیم این فضای خالی را پر کنیم، در مکانیزم کاری تگ استار مشخص است و با مطالعه ویژگی‌های تگ استار برای برندها و ستاره ها می‌توان پی برد که این پلتفرم چگونه می‌خواهد اتفاقی نو را در صنعت تبلیغات رقم بزند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *